Pro variantu D52 z Pohořelic do Mikulova přes nádrže se přiklonilo všech šestapadesát zastupitelů JMK
K variantě dálnice D52 z Pohořelic do Mikulova přes nádrže se přiklonilo všech šestapadesát přítomných. "Předložili jsme základní variantu, která kopíruje stávající silnici I/52," uvedl radní Antonín Tesařík, který má územní plánování na starost. Na této volbě se podle něj shodla i ministerstva životního prostředí a dopravy. Proti variantě přes nádrže vystupují ekologové. Těm se nelíbí, že D52 má vést chráněnou krajinnou oblastí. "Ve čtvrtek šlo jen o pseudodílčí schvalování staronové trasy dálnice D52 z Brna na Vídeň přes Mikulov, ačkoliv obce a veřejnost předložila posudky o výhodnosti trasy po velkém obchvatu Břeclavi, takže jde o absurdní a zoufalý postup zastupitelů kraje a o politickou demonstraci síly hejtmana Haška," poznamenal předseda ekologické organizace Děti Země Miroslav Patrik. Varianta spojení Brna s Vídní přes Břeclav padla v roce 2009, když České republika podepsala s Rakouskem mezistátní dohodu o propojení D52 a A5 na místě přechodu Mikulov-Drasenhofen. Ekologové se v názorech na D52 shodují s některými obcem, jako jsou Bavory a Dolní Dunajovice, které proti variantě přes Nové Mlýny chtějí dokonce bojovat soudně. "Obce mají pravdu, když tvrdí, že stavět novou dálnici do Rakouska přes Pálavu je nesmysl a kapacitně stačí obchvatem Břeclavi napojit rakouskou síť na D2," poznamenal Josef Patočka z Hnutí Duha. Naopak s rozhodnutím jsou spokojení například v Pohořelicích. "Trasu dálnice přes Novomlýnské nádrže podporujeme," sdělil místostarosta Miroslav Novák. Navrhované spojení D52 Brna s Vídní podpořil na své návštěvě kraje také prezident Miloš Zeman. "Při debatě s představiteli města Mikulov a okolních obcí jsem vynadal některým starostům. Zastavili svými protesty rozvoj kraje," vyzdvihl Zeman.